July 26, 2010

kenangan silam

"i hate about my past. it could bring back all ur memories.."
>statement yang dinyatakan oleh seseorang dalam cerita..<
hurmmm...to think about that, saya setuju dengan beliau..saya benci masa silam..saya benci bila mengenangkan cinta saya yang xkesampaian...but....
saya cuba menilai semula..mana silapnya masa silam saya,ye???saya xpernah silap..i do a good job in my study..i do a good job for being a daughter..i had many friends.saya sentiasa gembira dengan kehidupan saya..mengapa saya perlu membenci masa silam saya???
seharusnya saya melihat semula apa yg berlaku ketika di masa silam saya..apa yg perlu saya perbetulkan utk kebahagiaan di masa hdapan saya..saya perlu berpijak di bumi yg nyata.seseorg pernah berkata," Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan."
saya akui saya selalu berkata dlm diri saya.."kenapala aku xbelajar pandai2 masa sek.men.dulu,kalau x,mesti aku dh kt overseas right now..""kenapala aku xbelajar pandai2 masa di U dulu,kalau x,mesti,aku dah dapat anugerah dekan right now..""kenapala aku x ini..kenapala aku x itu...bla..bla...bla..." so what?now is now..nothing will change if u go back pun,husna..
saya perlu berdiri,berpijak pada kenyataan..berani menghadapi dugaan..berani menghadapi kenyataan..saya perlu berani mengakui saya ditinggalkan oleh dia kerana perbuatan saya sendiri..saya harus akui yang saya berpisah kerana takdir yang menentukan..qada' n qadar,ketentuan Ilahi..tapi,itu bukan bermakna saya gagal untuk selama-lamanya..cinta yang ditakdirkan utk saya pasti ada..ini telah ditetapkan sejak azali.,.lambat @cepat,Allah yang mengaturkannya..
saya harus berani mengakui diri saya adalah diri saya..saya xperlu menjadi orang lain,saya xperlu menjadi cantik @ comel@tinggi lampai@kurus..yang seperti saya angan-angankan..saya harus akui yang diri saya, anugerah Allah ini masih ada kesempurnaan sendiri,keistimewaan tersendiri...jadi,kenapa saya perlu menyalahkan masa silam saya...saya harus bersyukur saya mempunyai masa silam bersama dia..saya harus bersyukur dipertemukan dalam keadaan saya sebegini..saya harus bersyukur saya adalah saya,tidak kira di masa silam atau di masa sekarang ataupun di masa hadapan..

1 comments:

HamIaZu said...

mula2 bc mcm sedey ja km...usne benci ngn masa silam dia??km kan hadir d masa silam kamu...huhu...pastu...as i read along...best pula..!! i likeee!! btol apa kamu ckp tu..i am what i am!! hoh0...tiba2 semangat..

Post a Comment