August 20, 2010

kerja..kerja..

arini, saya pergi ke Jabatan Kesihatan Negeri Sarawak.. mmbawa sejuta harapan yang saya boleh cop hospital.. tetapi.... "once kamu lapor diri di JKN,kamu mesti terus bekerja di hospital..tidak boleh tangguh2..jadi,kamu pilihla..boleh je datang lepas raya..tapi,first come,first serve la..""alang2 kamu diam sitok,datangla b4 raya..tapi,xdapat cuti 3bulanla,yer.." owhh..tidakk...ayat last itu yang memeningkan kepalaku...hukhuk.. saya mahu beraya...saya mahu dapat duit raya...saya mahu makan kuih raya..hahaha.. kepala masih pusing..tidak tahu apa keputusan yang terbaik..

ada 2 pilihan:
1)lapor diri@bekerja sebelum raya=23/8...
2)lapor diri@bekerja selepas raya=14/9..
jadi..klu saya pilih yg frst, saya akn meng'burn'kn tiket raya saya yg berharga ~rm400..n saya xsempat nak buka buku tdm n lab coat saya masih di johor..jiwa n batin saya masih mau berehat..berenang..'ber'ap2 lagi la..
tapi..klu saya pilih yg 2nd, saya dapat blik raya..saya dapatla jenguk buku tdm tu jap..dapat amik lab coat n buku kt johor..
conclusions= ??
saya cuba berfikir secara positive,mungkin ada hikmah di sebalik ini semua..ya,means saya patut bekerja before raya..saya yakin Allah sentiasa di sisi saya..memberikan bantuan dan kemudahan dalam urusan ini..jadi.......
yup!!
saya akan datang bekerja pada ari isnin ini,23/8 untuk melapor diri@ bekerja..
semoga Allah permudahkan urusan saya dan semoga rezeki saya ada di Hosp.Umum sarawak,Kuching..Amin.
>tetapkan niat..tetapkan hati<
>saya pasti boleh buat<

0 comments:

Post a Comment