August 31, 2010

sayu hati

"kamu tidak boleh appy cuti raya,tau.."

"baik,saya sudah maklum tentang itu.."
--------------------------------------------------------------------
sejak dari perbualan semalam bersama puan,hati saya asyik sayu sahaja..tidak tau mengapa..hati seolah2 mau menangis..
ayah dah mula mengusik saya,dtg dekat2 dengan saya,duduk sebelah,pastu,buka lagu raya..
waaaaaaaaaa~sedih,tau..nak2 ag dengar lirik lagu "Air Mata Syawal"dari Datuk Siti Nurhaliza..

Sayu… hati ini makin sayup Rindu… terkenangkan desa permai Wajah ayah bonda bermain di mata Mengajak ku pulang ke desa Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu Bertemu di pagi mulia Namun tidak kesampaian Airmata jatuh berlinangan

Kuingin berulang manisnya bersama Menyambut hari bahgia Jarak memisahkan rindu pertemuan Bilakah hasrat jadi nyata

Duhai ayah bonda ampunkan anakanda Tak dapat beraya bersama Jauh dari mata dekat dalam jiwa Teguh kasihku tidak berubah

kemungkinan besar,saya memang akan beraya seorg diri di perantauan..terpaksa berkorban demi mengejar impian..demi mencari rezeki..cehwah~macam org penting dlm negara ja~
hahaha..
tapi,yg pasti,hati saya sayu...hati ini semakin rindu..semakin sayu...buat pertama kali dalam hidup saya,saya beraya seorg diri..owh,begini rupanya perasaan apabila beraya di negeri org..

0 comments:

Post a Comment