August 11, 2010

posting place

10hb ogos 2010...

Alhamdulillah..esok bermulalah bulan Ramadhan yang penuh dengan kerahmatan..
but, apa yang berlaku hari ini xmungkin dapat dilupakan..huhu
"salam..husna,kamu dah tau x kamu posting mane?saya dapat sarawak..kenal x sape2 prp@frp di sana?"
"salam,fatimah..maaf,saya xtaula..cuba kamu tanya norma..eh,camne kamu dah tau tempat posting?"
"xpe2..tepon kkm."
owhh tidakkk....fatimah dah tau tempat posting..Ya Allah,hsti dah mula berdebar2...aku dapat mane ni???huuuuu...terus buka tenet...wow~dah ramai bebudak yang dah tau tempat posting..saya baru nak g klinik wat medical check-up..hihi..memang relax~huhu..
pastu,mulala tgn ni pn gatal nak dail no.kkm..
>line bz<>line bz<>line bz<....................
.................................................
ahhhh...malasla nk cal..esok je la...esok,awal ramadhan..cuti agaknya..xpela,tepon lusa........
"mak nak tepon la lagi..."
"mak,dah pkul 5pm..dah tutup la pejabat.." gelak2 kan mak sambil bancuh air horlick..lallala~
"eh,suai,dapatla...cepat2 ckp.."
"hello..saya husna,dari UITM.."
"hello..owh..nak tau penempatan sbgai pegawai farmasi,yer..sebentar,ye..nama ap?"
"Nurulhusna.."
"sebentar...nurulhusna..Ic no......ok..husna,kamu dapat Sarawak,yer.."
"hah?owhh...terima kasih.."
waaaaaaa~
mak,suai dpt sarawak..arghhhhhhh!!!!
aduhla...camne ni...saya nak kuar dari sarawak...
macam2 perasaan ada time ni..sedih..takut..sebak..gembira..sumela..
tapi,saya cuba berfikiran positif..Alhamdulillah..Allah telah mmberi saya peluang untuk mencari rezeki di bumi sarawak ni..mungkin ad hikmahnya yang tersendiri..Allah tidak akan memberi kesusahan kepada hambaNya sekiranya hambaNya tidak mampu untuk melakukannya..
Alhamdulillah..rezeki saya ada untuk bekerja..saya yakin saya mampu untuk melakukannya..sya hanya perlu set my mind..saya berkhidmat untuk memberi pertolongan kepada mereka yang memerlukan..
>buat kwn2 yang akan ke srwak,jom,belajar bahasa sarawak...hihi<

0 comments:

Post a Comment